alex_serviz wrote:
Здравейте! Един въпрос от мен. Дано някой да се е сблъсквал с подобен проблем ( и най-вече iceheart )!
От вчера горелка Ferroli Sun P7 вече работи и на моето котле ( Dakon Dor 32 KW ), тествам го с пелети от кюспе. Нещата са добре, но не съвсем: Излиза ми слаб пушек от пелетите в бункера, явно идващ от шнека ( слаб, слаб, но като си поработи по-дълго време в мазето, където е котела си става неприятно за пребиваване! ). Най-интересното е, че пушека излиза само от пелетите, а не от двете решетки за охлаждане на моторчето на шнека в горната му част. От самия котел няма пушек, нито от кюнците към комина. Опитвах какво ли не: Първо го ограничих да работи до 3-та степен на мощност ( по-малко пуши, но все пак пуши ). Последната клапа на котела ( към димоотвода ) е напълно отворена. Отварях и затварях клапата, пускаща в действие втория и третия ход на котела - без ефект. Изхвърлих от котела четирите керамични тухлички от първия ход и ламаринената решетка от втория ход, отново без ефект. Осигурявах на котела достатъчно количество пресен въздух... не и не!
Някой има ли идея, защо ми излиза проклетия пушек точно от шнека, т.е. от пелетите в бункера и най-вече как да се преборя с него?
Да спомена, че самия котел си работи прекрасно за моите разбирания ( параметър t20/ Напрежение фоторезистор ) по време на работа ми показва стойности от 7 до 13-14 и видимо пламъка е добър. На последната степен на мощност имам чувството, че котела се готви да излети!
Здр , слънчогледовите пелети имат някои особености при съхранението .Някъде бях чел че Т не трябва да надвишава 25-30гр ,че могат да се самозапалят .
http://www.cargohandbook.com/index.php/ ... er_PelletsShipment / storage / usage
Sunflower pellets are chiefly shipped in bulk and the stowage spaces should allow mechanical ventilation. The product is not to be stowed near/over heat sources (i.e. fuel tanks, hot pipework, engine-room bulkhead etc.). Surface ventilation is recommended. However, to avoid moisture damage on the surface of the cargo, ventilation must not be performed with cold external air. The ventilation system must then be switched to return air. As with bulk cargoes of expeller, pellets are also often not ventilated.
The travel temperature should preferably be between 5 and 25°C. Temperatures of up to 30°C are admissible for short periods, providing the critical water content of the product is not exceeded - in order to avoid self-heating -. Product temperatures of 25 - 55°C may occur in tropical ports; if en-route the temperatures are rising >55°C and increasing further, closing of hatch openings and injection of CO2 or inert gas should be considered. At temperatures of 35 - 40°C within the stow, fat degradation and thus self-heating is activated.
Pellets must be protected from all forms of moisture (seawater, rain and condensation water), since moisture encourages mold, mustiness and self-heating.
An increase in CO2 and CO content in the hold air is indicative of a vigorous heating process resp. fire in the cargo. CO2 has a smothering action on the seat of the fire because it displaces oxygen.
Това са указания за транспорт на такива пелети и пише ,че имат опастност да се самозапалят т.к съдържат около 1,5% мазнина/тя е основния проблем/ и в комбинация с влага+Т+кислород може да се е получило твоя ефект
http://www.tis-gdv.de/tis_e/ware/futter ... nnenbl.htmMoisture promotes self-heating brought about both by hydrolytic/enzymatic degradation and by microorganisms and may be the result of an excessively high product water content or alternatively of external influences (excessively high relative humidity (critical equilibrium moisture content 75%), seawater, rain).
At a water content of < 5%, there is a risk of oxidative fat cleavage, dust formation/dust explosions and self-heating
При горенето на такива пелети на горелката и трябва много повече въздух и това води до по бързо износване на метала /горелка и котел/ , при теб как е .Какви са ти наблюденията ?